25 april 2009

05.00

Har varit uppe tidigt. Det gick inte att sova, för mycket snurrade i huvudet. Frågor som inte är besvarade, ord jag vill skrika för att såra, helande meningar som kommer lösa alllt. Väldigt många säger att jag kommer att fixa detta och inse att jag Martin inte var meningen. Att framtiden kommer att vara ljusare än någonsinn och jag lycklig utan Martin. Vet ni? Tänk om det var så att Martin var den enda som fanns för mig, som passade mig så perfekt att jag tillsammans med honom blev hel och att vi tillsammans kunde bestiga höga berg. Så har jag nämligen alltid kännt och det känns väldigt förnedrande att tro att det man levt i 13 år är tok fel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gumman!
Ditt och Martins val av varandra var inte fel på något sätt. Du har rätt att tycka och känna precis så. Att livet tog en annan vändning är en annan sak.
Mor din

Anonym sa...

Kära älskligaste Lisa.
Min fina lillkusin...Bilder av dig som liten sveper över min näthinna.
Jag läste din blogg nu för första gången sedan den 4 apr. och jag blev helt kall och tagen.
Jag kan inte säga att jag vet hur det känns, men jag känner med dig.
Jag kan förstå hur fruktansvärt jobbigt du måste ha det nu...nog låter det svårt att välja lycka precis när allt är som jävligast...Man måste väl få värka ut och få ordning på tankar känslor och begrepp först...jag vet inte...men jag håller med moster ovan. Dessa 13 år är inte alls tokfel. Du har ju verkligen levt till fullo, älskat och lärt...
Två fantastiska individer har kommit till er...Men jag kan förstå din känsla när livet inte är eller blir vad man trott det vara...Usch, svårt!
Du är nu i mina dagliga positiva affirmationer, jag önskar att det ska ge dig ork och klarsynthet.
Du är en så himmelens bra person, lilla fina blåöga...

Tusen och tusen riktiga kramar
/Annest

Anonym sa...

Vaknar till sol och kolonilott...Tänker SÅ på Dig och vet bestämt enligt "naturlagarna"; att allt det nya gröna spirar ur näring av det gamla vissnade från ifjol!!!

Ha en bra söndag med dina fina
jäntor!
Växtkraft/Annest