24 april 2009

TokMoa & Surkorven

Moa och Milla sitter i bilen på väg hem från dagis. Milla är sur och slänger både gocka (docka) och vantar omkring sig. När hon har slängt färdigt börjar hon gnälla över att hon inte når tingen som hon nyss har hivat all världens väg. Moa som är världens snällaste storasyster plockar upp det hon når för att sedan ge sakerna till Milla. Surkorven hivar genast iväg allt och börjar gnälla igen. Moa lessnar och säger uppgivet:

- Nä vet du vad Milla; Du får faktiskt skylla dig själv!

Jag frustar och fräser i förarsätet för att inte utbrista i gapskratt.
Det är tur att jag har mina två solstrålar som får mig att skratta.

_____________

För en stund sen fick jag ett samtal om att jag skulle ut till parkeringen. Där står vår alltiallo med en verktygslåda full med verktyg. Allt till mig! Fantastiska människor gör mig lycklig

3 kommentarer:

Sara sa...

Sötnosar.

Anonym sa...

Känner igen det där. Atle brukar säga till sin lillebror att "det är faktiskt inte synd om dig".
Det är ju härligt att få skratta lite! Kram!

Anonym sa...

Han är bra go vår "allt i allo"!

Du har underbara barn Lisa... barn formas av sina föräldrar vettu ;)

Många kramar