18 april 2009

Helg?

Jag har inte riktigt kunna ta helg, det är för mycket som snurrar i mitt huvud. Frågor jag vill ha besvarade, funderingar som jag vill dryfta, tankar som blir större än vad de egentligen borde och ord som har etsat sig fast i mitt hjärta.

Jag tänker mycket på att jag ska välja lycka men just nu vet jag inte riktigt vad lycka innebär för mig. Det jag vet är att jag är lycklig med Martin men just nu är jag verkligen inte lycklig trots att Martin finns i min närhet.

Dagen idag har varit konstigt ledig. De enda som har agerat och levt som vanligt är Moa och Milla. Jag har tolkat, auskulterat och velat fråga/dryfta. Martin är inte Martin utan någon jag inte riktigt känner igen. Men jag vet att detta även är svårt för honom. Det kan inte vara lätt att behöva vara nära någon man egentligen vill klara sig utan. Det kan inte heller vara lätt att umgås med någon man inte har de rätta känslorna för. Detta skriver jag utan ironi eller ilska, jag bara konstaterar och förstår. Jag har släppt varenda mur och hinder för att blotta mig själv. Jag kan bara önska att jag även fick se det hända.

Inga kommentarer: