06 oktober 2007

Tungt

Suck....
Just nu är det inte lätt för mammaLisa. Jag har så grymt svårt med denna första tid hos spädbarn. Man ger och ger men får inte tillbaka något. Allt Milla gör under vaken tid är att kräkas och skrika. Hon är ingen sådan här söt bäbis som snällt sitter i babysitern eller ligger på golvet och ler. Nix....hon vaknar, äter, kräks, skriker, kräks, skriker, äter, sover, kräks, skriker, kräks, sover. Och jag då, jo jag ammar, bär, torkar, vyssar, bär, ammar, byter kläder, bär, bär, bär, vyssar.

Jo, jag vet att det snart blir bättre men just idag är jag bara så trött att jag har svårt att se ljuset.

En barndomsvän är just nu på väg hit. Hon och hennes familj ska äta lunch hos oss och sen ska vi åka till en annan barndomsvän för middag. Det kommer säker att bli väldigt trevligt.

Inga kommentarer: