20 oktober 2007

Trevligt och Svettigt

Igår fredag fyllde världens bästa Sara 30!
Jag, Moa och Milla for för att hälsa henne in i klubben. Sara hade donat som bara sjutton och minst 10 sorters kakor fanns på köksbordet (jag höll mig til mina mjölkfria bullar men jag såg suktande på när alla andra tuggade i sig av härligheterna). Efter en halvtimme får Milla föraningarn till utbrott så jag började försiktigt ta trupperna ur området då jag inte riktigt ville att Saras gäster skulle få hörselskador. Även fast jag inte är stressad reagerar hela kroppen på Millas skrik och jag kände att min deo fick kämpa tappert. Tyvärr hann jag inte riktigt ut genom dörren innan stridigheterna bröt ut på riktigt. Helt plötsligt blev Milla kalasets centrum så jag kastade mig ut. Hon lugnade ned sig i bilen och så även jag.

På kvällen blev vi hembjudna på middag hos grannen och vi tackade tacksamt emot. Det blev tacobuffe och jag fick även ett glas vin.....fy sjutton vad gott. Moa lekte med dottern i familjen och fick sin första barbiedocka (sådana dockor var totalförbjudna i detta hushåll fram till igår då det blev Moas allra bästa leksak) i "grattis du är storasyster" present. Sen tog dottern en gallskrikande Milla på promenad så att hon somnade för natten.....tjoho! Moa däckade på soffan. Vi stannade till midnatt för att sedan gå 10 m hem. En perfekt dag!

Inga kommentarer: