21 januari 2008

Sanningar

Nu var det länge sedan!

Sanning nr 8
Jag lider av ett katastroftänk.
Typ: Nä, nu har Martin varit borta länge.....tänk om det har hänt något? Han har säkert kört av vägen och snart får jag ett obehagligt samtal
Eller: När jag går av båten kommer jag att tappa Milla och så får jag hoppa och rädda henne

Detta tankesätt kan vara grymt jobbigt och det krävs mycket energi att bryta det

Sanning nr 9
Alla måste tycka om mig och är det någon som inte gör det så blir jag helt förkrossad och gör allt för att personen ifråga ska gilla mig. Även denna sanning är grymt påfrestande och jag jobbar stenhårt med att göra den till osann. Jag gillar verkligen inte alla så varför ska alla gilla mig. Sen är respekt en helt annan sak!

Sanning nr 10
Jag klöser på mina nagelband tills de blöder......mycket dåligt

Sanning nr 11
Jag avskyr lögner, falskspel och hyckleri. Att prata illa om någon bakom någons rygg gör mig fysiskt illamående (att småskvallra är en helt annan sak, nu menar jag att dissa någon totalt och gärna blanda in lite lögner i det hela för att krydda på). Det ska vara raka rör! Gillar du inte mig, säg det då men prata inte skit om mig bakom min rygg! Jag har arbetat med så många puckade människor som spelar falskt att jag får kvällningar när sådant händer.

Sanning nr 12
Jag gnäller som en hel kärring. Aldrig otacksam men ack så gnällig.

Sanning nr 13
Jag har svårt för ytlighet. Jag blir osäker vid ytliga bekanstskaper och gillar nog nära vänner istället. Sen om vi inte umgås mer än en gång i halvåret är det okej bara jag vet var jag har personen ifråga och att jag vet att det som sägs verkligen stämmer.
- Meeeeeeen, gud vad trevligt!
- Det här måste vi veeeeeeerkligen göra fler gånger!
- Jag ringer dig!
- Ååååååå vad du är fin i håret
När någon säger dessa fraser vill jag verkligen veta att personen i fråga menar det.

Sanning nr 14
Jag är LAT. Så in i bänken lat men jag försöker mörka genom att löpträna och aktivera mig.

Inga kommentarer: