19 januari 2008

En helt vanlig lördag

Idag ringde jag Sara och hörde om hon ville leka lite, det ville hon så vi träffades i ett frilufsområde här i närheten. Vi grillade korv och snackade skit medan våra större barn lekte och de mindre sov. Känns dock aningens knepigt att det är plusgrader och regn i slutet av januari. Var tog vintern vägen?

Igår var Johanna, Atle och Vidar på besök. Vi stekte pannkakor och hade trevligt. Vidar är supersöt och ser även han ut som en rumpnisse (Emil, Moa och Millas kusse är hyfsat lik en rumpnisse). Alltid kul att träffas!

Martin är just nu och klättrar med sin bror, det var någon tävling kombinerat med årsmöte. Det märks att Martin tycker det är roligt att Matte har flyttat hit, de har en bra relation och Martin känner sig otroligt lugn med sin bror. Ibland tror jag att Martin kan känna sig lite ensam och bergränsad av de facto att han har familj, vilket leder till tids- och pengabrist. Men med Matte är det som en annan sak, de kan i lugn och ro bara se en film (ofta skitdålig *ler*) och njuta av varandras sällskap. Min förhoppning är lite att Mats kommer att dra ut Martin på lite mer saker som typ afterwork och liknande. Martin behöver komma bort och njuta i trevligt sällskap.

Jag och Martin är grymt lika varandra när det gäller vissa saker, som nu ex. att ta sig för saker. Jag avvaktar gärna innan jag tar kontakt, jag måste få känna mig för. Jag skulle aldrig bara kasta mig in i ett sällskap eller i en relation. Jag måste få min lilla tid till eftertanke och vill inte tränga mig på. Oftast är jag även helt initiativlös och måste ha någon annan som drar mig ut på saker och ting. Martin är exakt likadan och därför blir det oftast att vi stannar hemma *ler*.

Nu gnäller Milla, hon är uttråkad.......på med mammarollen och underhåll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig, vart tog vintern vägen?!?!?!?

Trevlig lördagskväll!