21 januari 2008

Öppet hus

Igår hade "min" skola öppet hus för att locka til sig elever och jag måste säga att det gick över förväntan. Totalt kom fem familjer som verkligen var superintresserade! Fem mycket trevligt och härliga grabbar som ville lära sig mer om hantverk. Jag trivdes i rollen som rektorskan Lisa....höhö. Vi ska ha ännu ett öppet hus på onsdag så håll tummen för mig. Jag har varit in på gymnasievalet och tjuvkikat på hur många som har sökt till oss.....fyra förstahandsval! Supernöjd!

Ständigt och jämt jämför jag Moa och Milla (jag VET att man INTE ska göra så men det är så SVÅRT att låtabli) och rackarns vad Moa var före i allt. Vid denna tid ålade/rullade Moa sig fram till saker som hon tyckte såg intressanta ut, hon åt som en häst och började trappa ned på amningen, hon kunde somna själv när vi la henne i sängen. Milla avskyr att ligga länge på golvet, hon sitter hellre. Hon är även otroligt skeptisk till allt vad mat heter, nä det är bara mammas bröst som gäller. När det gäller nattningen är allt katastrof. Martin kan absolut inte söva henne utan det är bara jag.....fast hade Martin haft mjölk i sina bröst hade han nog kunnat. Hon har inget att trösta sig med förutom mina pattar, ibland får jag framtidsyner där jag sitter som 72 åring och ammar min väldigt vuxna dotter (blev för mycket med huvudräkning)

Martin och Matte fick färdigt fogningen i badrummet igår! Nu är det bara tak, inredning, stambyte och bastu kvar....typ ingenting!?! Oj vad jag ska duscha

Jag hoppas på en lugn vecka då förra var heeeelt galen. Martin jobbade över och sent varje dag medan jag fick stressa här hemma. Jag är så galet och grymt glad över att Martin inte vill göra karriär. Jag har honom gärna hemma och delar ansvaret med honom. Är inte alls sugen att uppfostra barnen utan Martin.

Inga kommentarer: