24 januari 2008

Kort stubin

Jag tror jag lider av sömnbristen från igår, har en superkort stubin som vill antändas. Minsta lilla tjorv med Moa i morse triggade min stubin....jag fick bita ihop....HÅRT. Sådana här dagar måste jag nästan få hjälp med att bända lös käken, den har liksom fastnat i ett sammanbitet läge. Mina axlar är uppdragna till öronen och jag känner mig som en isglass. Att den ynka microlilla snön vi fick inatt håller på att regna/smälta bort hjälper inte.

Jag fick en chans till avslappning när jag och Milla var på vår första babymassage. Det var varmt och härligt. När vi presenterade oss var det en kvinna som sa att hon hade tre barn varav det ena inte fick leva längre än 14 måndader. Ååååå mitt hjärta blödde och tårarna pockade på bakom ögonlocken, fy vad hemskt.

Tassade just precis iväg och insåg att Milla hade somnat i vagnet.....YES! Jag börjar bli grym på att få henne att sova själv. Hon ligger och är lite missnöjd innan men sen tystnar det helt. Hoppas denna trend är ihållande.

Blev aningens fundersam igår när jag slog på teven. Hur är det möjligt att äta sig så fet att man väger 409 kg? Finns det inget stopp? Jag fattar verkligen inte, man måste ju se att det håller på att barka åt h*vete. 409 kg är nästan 7 Lisor, helt otroligt 7 mig på och runt min egen kropp. Det är absurt. Sen kan kan jag predika ihjäl mig om att vi äter oss till döds medan folk i tredje världen svälter. Måste nog släppa detta ämne innan jag går igång.......

1 kommentar:

Anonym sa...

jag kan också få tårar som bränner när jag tänker på att det finns många föräldrar som mist sina barn. Det gör så ont i hjärtat.
Jag har precis försökt formulera ett brev till en barndomsvän som mist sin mamma och det var så svårt för tårarna brände bakom ögonlocken medan jag skrev.

Andra ämnet med att äta sig för stor, det måste ligga någonting annat bakom.. klart de ser att det går åt skogen men jag tror att spärren inte finns. Ibland har man ju inte den själv heller." jag ska aldrig väga mer än 60kg" och sen när man väger det så sätter man 65 istället etc.
Fast visst. Det är oooootroligt mycket att väga flera hundra kg.