23 januari 2008

Helt galen natt

Denna natt går nog till historien som en av mina värsta nätter. Den började runt 3 och någonting då Moa vaknade och grät. Martin hämtade henne, stoppade om henne i vår säng och somnade bums. Moa däremot somnade inte och ville ha gröt då hon var hungrig och inte sovsugen. Martin försökte få henne att somna om men det var lönlöst. Efter ett tag tog jag i med hård handskarna och höll fast Moa vilket leder till att Moa får panik (Moa verkligen AVSKYR när man håller i henne). Tillslut lugnar hon ned sig och säger:

- Mamma, jag ska inte smita......släpp mig

Så jag släpper och hon lugnar ned sig ännu mer men somnar inte. Vid 4 och någonting vaknar Milla och börjar jollra i sin säng. Jag kliver upp och matar men Milla vill inte somna om. Så nu är jag, Moa och Milla vaken och klockan är på tok för tidigt att ens tänka tanken på uppgång. Jag tassar ned och byter på Milla, lägger tillbaka henne i sängen, lägger mig brevid Moa och håller tummen att Milla ska somna. Moa har nu sugit så hårt och länge på tummen att hon börjar få ont i tänderna. Tillslut ser jag dock hur ögonlocken sluts och att hon somnar. Ungefär samtidigt slutar Milla jollra och jag kan blunda och andas. När väckarklockan ringer efter 30 minuter är jag som död och inser att jag måste få sova liiiiiite till.

Moa kommer inte att vara trevlig när jag hämtar henne vid 14. Hon kommer att vara supertröttt vilket kommer att leda till att gråt och tandagnissel. Då även jag kommer att vara tröttare finns en möjlighet att jag kommer att gråta med henne *ler*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har haft en något så när likadan helvetes natt... Joel vaknade o var superledsen och efter ett tag vaknade Maja och kunde inte somna om... Det betyder idag en gnällig o trött Joel och förmodligen en lika trött Maja vid 14... Själv är jag mer död än levande... *suck*
Läste på facebook´s status att du bakar bullar... *mmmmmm* gott!
Ha en bra dag trots tröttheten... kram Sara

Anonym sa...

Låter nästan som en helt vanlig natt hemma hos oss... Fast Elise sover så gott som alltid perfekt! Lilla damen står för nattvakandet helt själv!!!
Kram Frida

Anonym sa...

Hoppas att du har fått sova mer inatt. Nattvakna barn är inte roliga dagen efter....