28 januari 2008

Oh my god

Vi har varit väldigt förskonade när det gäller allt vad trots heter. Vi har ryckt på axlarna och ställt oss frågande om det inte ska bli värre. Moa har passerat två- och treårstrotsen utan problem och vi har väl tänkt att det kanske inte är så hemskt med trots ändå. Sen hände något och helt plötsligt en morgon kom en supermega trotsig Moa ned från sitt rum

- NÄ, det är orävis!!!!
- JAG VILL INTE!!!!
- Om du säger så tycker jag inte om dig!

Moa stampar med foten, sätter händerna i sidan, kniper ihop munnen som ett streck och stirrar elakt ut i luften. Det bara osar ilska i luften. Alla ord kommer ut i versalform, höga och vassa. Inget är bra och precis alla gränser ska testas. Hon har till och med börja kissa på sig. Hon som har vairt torr sen hon var två har nu kissat på sig tre gånger. Hon testar med andra ord till och med var gränsen går innan blåsan ska spricka. Hon äter och sover dåligt vilket resulterar i att hon ständigt är trött.

Martin tycker jag är för hård och jag tycker Martin är för vek. Detta är Moa väldigt medveten om och sist när hon kissade på sig (hon satt i bilen!!) sa hon:

- Mamma, jag vill att pappa ska bälta lös mig

När Martin sen knäppte lös henne viskar hon att hon har kissat på sig. Jag fick knyta händerna för att inte få ett utbrott. Oh my god!

_____________________

Mitt jobbiga samtal är nu ringt och bollen är i rullning. Det är svårt när murarna forceras och jag måste visa mitt verkliga och sanna jag. Jag trivs ganska bra bakom den mur jag har byggt upp. Förhoppningsvis har jag inte trampat ned mig totalt utan klarar mig upp med lite samtal.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nickar igenkännande åt allt du skriver om Moas 4-årstrots...