16 januari 2008

4:års kontroll

Idag var det Moas tur att gå till BVC för en genomgång. Moa väger 16 kilo, är 103,5 cm lång och ser perfekt. Inga remisser blev skrivna utan allt var fine and dandy! Hon har visserligen tappat två kurvor i vikt och en kruva på längden men nu börjar det ärftliga komma in i bilden. Brås hon på mig så är det inte så konstigt att hon tappar en kurva på längden.....höhö

Milla verkar inte må så dåligt av mjölkprotein trots allt. Hon har inte kräkts upp gröten på två dagar så jag fortsätter att provocera. Sakta men säkert vänjer hon sig med smakisarna. Idag åt hon sig mätt för först gången, mätt på potatis- och palsternackapuré....Mums!?! Jag måste dock säga att jag är grymt lat denna smakportionsomgång. Med Moa lagade jag länge all mat själv. Jag gjorde storkok på kött som jag sedan malde ihop med någon grönsak för att sedan portionera ut det i formar och slutligen frysa in. Jag var galet ambitiös. Nu köper jag all mat på affären i en burk.....otroligt smidigt. Lisa latkorv.....jajomensan

Jag har blivit medlem på jogg.se så jag lätt kan ha koll på hur lång och hur ofta jag springer. Där kan jag även planera hur mina rundor ska se ut. Vet man vad jag heter och var jag bor kan man nog hitta min profil om man nu är intresserad.

Två dagar i rad har jag fått obehagliga påminnelser om olyckan. Helt plötsligt får jag en känsla i hela kroppen som får mig att tillfälligt må superilla. Sen "känner" jag tystnaden som jag upplevde. Jag har försökt förklara för Martin men jag kan inte ens förklara påminnelserna....konstigt.

Inga kommentarer: