14 januari 2008

Mycket om inget

Då var det måndag igen, fasen vad tiden går snabbt! Helgen har bara swichat förbi i typ 180 och inte är jag speciellt utvilad.

Efter kalaset började jag, med lite hjälp av min man, röja i arbetsrummet då jag inte är nöjd med röran. Jag gillar rena ytor och ordning, rummet var typ raka motsatsen till det. Bokhyllan slängdes ut då jag har fått för mig att den var den största boven till kaoset. En bokhylla ser snygg ut när böckerna är välplacerade men så fort det blir lite för många böcker eller att man lägger något annat i dessa sattyg ser det stökigt ut. Nåja, ut med bokhyllan och in med ett gammalt skåp så döljer röriga saker. Blev ganska bra ändå. Vid midnatt satte jag mig och fikade med Martin. Jag verkligen älskar när vi sitter vid matbordet och pratar djupa saker. Det är kvalitetstid! Sent omsider hamnade vi i säng och sov på tok för lite. Martin for dessutom och jobbade medan jag stannade hemma och bökade med våra barn. Moa var lite sliten efter kalaset så hon spelade mest tevespel. Vid middagstid gick vi till en väldigt närliggande bandyplan och såg bandy. Alla nyinflyttade i kommunen blev bjudna på en liten "ny i stan" fest. Superskoj! Denna kommun vet verkligen hur man underhåller sina invånare, det är alltid något på gång. Martin, stackaren, fick åka tillbaka till jobbet och kom inte hem förrän 3 på morgonen.

Idag har jag mest pulat omkring och insett att Milla nog är mjölkproteinallergiker hon med. Så jag har så många kvällsmöten nu förtiden skulle det vara bra om Martin kunde natta lillstruten. Vi har prövat med flaska men hon totalvägrar att suga så jag tänkte att gröt kanske var en bra idé. Hon fick smaka typ två teskedar idag och jäklar vad hon har kräkts. Hm, ska prova en sista gång i morgon och blir effekten desamma så skippar vi allt vad mjölkprodukter heter. Vi får koka mald hanvergrynsgröt istället. Nu är det ju även så att denna Milla kräks ovanligt mycket (vi byter kläder tre till fyra gånger om dagen....och då även jag) så det kan vara så att hon bara hade en dålig dag.

Jag har även hunnit med en löprunda som gick sabla bra. Jag hade stuns i benen och hade nog kunnat pressa lite mer. Måste hitta en förlängning till min runda som just nu ligger på 6 km. Kommer att försöka sälla upp på en halvmara till våren så det gäller att öka. Det känns i alla fall att magmusklerna är avkapade och flyttade för sablar vilken träningsvärk jag har!

Nä nu ska jag nog försöka komma i säng

Inga kommentarer: