22 april 2008

Snigel på ögat

Hade du frågat mig för några år sedan om jag tyckte det var onödigt att betala TV-licens hade jag svarat: JA! Men idag är jag fasen stolt över att jag betalar den lilla fjuttiga summan för rackarns vad bra SVT och SR är!

SVT gör och köper in sjukt många bra program som jag med glädje ser utan tama reklamavbrott. Om jag har missat något program kan jag med lätthet se programmet på min dator. Sen borde personen som jobbar som bakgrundsmusikspåläggare (ja men ni vet all musik som läggs till på programen!) få pris. Det är alltid grymt bra musik i SVT:s egna produktioner. Att jag sedan dagligen lyssnar på den underbara radiokanalen P3 underlättar min stolthet. En kanal som varierar och spelar ny musik utan äcklig reklam eller söndertjatning.

Gör som jag: betala och slipp snigeln på ögat!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Själv tycker jag TV-licens är ett av det dummaste påfundet i Sverige! Lägg på det på skatten för sjutton! Svindyr blir all hantering av räkningar, administration osv. Skulle vi ha det som ett påslag på skatten så drabbar det bara de som har arbete och summan skulle ändå bli mindre än den är nu för oss som betalar. Så tycker jag!!!!

Kram Frida

Marlene sa...

Vad härligt att höra!! Själv är jag och har alltid varit en riktig Public service-älskare! Måtte vi aldrig sälja ut SVT och SR! Power to the people! Ånej, nu börjar jag elda upp mig här. Bäst att hejda sig líte. Kram Marlene

Anonym sa...

Vad trevligt att du tagit denna ståndpunkt! En ren demokratifråga, anser jag, i ett alltmer marknadsekonomiskt styrt samhälle.
Helt klart behöver vi medier som är "någorlunda" fria från ekonomisk och politisk styrning. En rättighet i ett demokratiskt samhälle.
Att finansiera en sådan publik rättighet, måste således ligga oss alla till last. Hur det ska göras är väl det vi ska diskutera? Intressant förslag av översta kommentaren...
Kram/Annest