28 april 2008

Änglar

Jag tycks vara omgiven av räddande änglar.

Ibland kör det totalt ihop sig med att försöka kombinera mammaledighet och jobb. Idag var det en sådan dag men fantastiska Tanta Lina ryckte ut och räddade mitt skinn. Jag hade nämligen bokat in en intervju vid 16 i tron att Martin skulle kunna vara hemma då. Tyvärr krockade det med ett viktigt möte. Jag ringde den potentiella medarbetaren och frågade om det gick att flytta intervjun till 17 men det blev tight. Frågade då om intervjun kunde ske hemma hos mig eller om det skulle kännas konstigt (hallå vill man jobbet gör man nästan vad som helst?!?! Okej, kanske inte) men fick faktiskt ett ärligt svar som jag accepterade. Jag panikringde Lina som kom körande. Fantastiskt!

Annars har jag varit och hycklat på en av mellankommunens kyrka. Det var syskonsång på schemat och bara trevliga människor var på plats. Insåg med sorg i hjärtat att jag nog hade velat att min mammaledighet hade sett annorlunda ut men nu blev det som det blev.

Idag har vi dessutom blivit bjudna på middag av Martins kollega. Gott och trevligt!

Milla har blivit tokförkyld, hon hostade sig till sömns. Hm, jag har nog aldrig sett min minsta dotter utan snor under näsan. Varje gång hon nyser flyger gulgrönt snor ut. Härligt värre. Inte undra på att jag aldrig blir kvitt min förkylning.

Nu ska jag göra mig skuldfri. Jag är såååååå galet dålig på att komma ihåg vissa saker men som tur var har jag ärliga vänner. Det uppskattas!

Inga kommentarer: