29 mars 2008

Tveksamt

Japp, jag snörde på mig springskorna och kastade mig ut på en löptur. Målet var en mil och redan efter två steg ångrade jag mig....det var tuuuungt, så in i bänken tungt. Jag kalibrerade i alla fall om Ipoden och tänkte att om det kändes lika tungt efter 8 så skulle jag avbryta. Men EnvisaLisa uppenbarade sig, tja och då vet ni ju hur det brukar sluta. Jag lyckades springa hela rundan som jag hade uppmätt till 9, 69 km på 51 minuter, skitbra men Ipoden visade på 8,6...VAFAN! Jävla skitprylar som inte funkar. Måste ut och bilmäta (annars mäter jag på fiffiga kartor på jogg.se) i eftermiddag. I morgon var målet en lång milrunda och sen en 6 km gång men jag har gult snor i näsan....inte bra alls, har absolut inte tid till med en förkylning. Har ni några besvärjelser ni brukar använda?

Milla kräks som en gammal alkis. Allt är nedkräkt...säng, kläder, jag, Martin och det luktar apa. Jag gjorde en klassisk AFV (americas funniest videos) här om dagen. Tänk er en fet amerikan (förlåt alla amerikanska medborgare men ni får faktiskt skylla er själv) som lekar med sitt barn. Barnet lyfts upp och hålls över amerikanens ansikte.....barnet öppnar munnen och TaDa en härlig spya landar mitt i nyllet. Mindre härligt med aningens magsyrad spagetti och köttfärssås.

Idag tror jag vi ska försöka ta det lite lugnt här hemma då gårdagen var fulltecknad för oss alla fyra. Martin och Moa var helt slut efter dagisjobbandet och jag/Milla hade flängt över hela bygden. Hann dock med ett trevligt lugnt (fan vad det ordet är svårt att stava, skriver typ alltid fel) och för kort besök hos Saris. Det är någon blomma som behöver skruvas upp och en krok som ska placeras på rätt plats men sen har jag absolut ingen aning om vad vi ska ta oss för. Känner jag mig rätt kommer jag att bli tokrastlös och kräva att vi aktiverar oss.

Nä, nu mina vänner måste jag minsann surfa lite innan en viss Moa kommer och vill spela på på SVT

Inga kommentarer: