24 mars 2008

Lediga dagar

Här i vårt hushåll myser vi av några lediga dagar. Martin som ännu lider av jetlag sover mest, Moa som är aningens rastlös bygger fort av alla våra möbler, jag har äntligen fått ihop min receptpärm (jag har laminerat och skrivit för brinnande livet) och Milla åker omkring i sin gåstol och kapar våra hälsenor.
 
På Påskafton åt vi lite sill och lax men främst massor av godis (dessa dagar har vi frossat godis) och tog det grymt lugnt. Efter bompa hade jag fått nog och tyckte vi kunde gå ut och gå i snöovädret. Så vi packade in en sovande Milla, borstade tänderna på Moa och gick ut, helt galet med ruskigt mysigt. Igår höll jag på att tappa förståndet pga en iddig katt, en rastlös Moa och en grinandes Milla så vi slet på oss kläder åt lunch på Mc D och fort till pulkbacken. Sen såg vi lite på konst och fikade. Det var meningen att vi skulle äta palt men tiden blev knapp.
 
Idag har jag faktiskt provat mina HiTech skor för första gången och rackarns vad sköna de är. Jag tog även tid för första gången och jag sprang 8 km på 49 minuter. Dock måste jag kalibrera om sensorn då den ville ha det att jag sprungit 10,13 km......fast jag kan ju låtsas att det var så långt..hihi. Just nu sover i alla fall Milla och Martin (för typ femte gången) och när tröttisarna har vaknat ska vi till badet. Efter badet ska det handlas och sen ska stor pannan fram för nu ska vi göra PALT!

Hoppas ni alla har en skön ledighet

Inga kommentarer: