12 mars 2008

Öronproppar

Fy fasen, jag är helt j*vla slut i huvudet. Ljudnivån här hemma är just nu sanslöst hög. Jag funkar verkligen hur dåligt som helst när det finns höga ljud runt omkring mig.

Moa hämtas vid två på dagis varje dag förutom fredag då hon är ledig. Efter dagis brukar vi äta mellis och sen går hon antingen upp på sitt rum eller så sätter hon sig vid datorn. Milla äter även hon mellis och brukar sedan sova en liten stund. Sen vid fyra börjar sakta kaoset uppenbara sig. Samtidigt som jag försöker laga mat börjar Millas blodsocker sjunka till alarmerade värden vilket leder till en hög gnällig ton i cirka 100 dB (Lågmält mindre liveband). Då brukar även Moa sätta igång att sjunga:

En elefant balanseeeeeerade
på en liten liten spindeltrååååååååd.
Det tyckte HAN var så intressant,
så han gick och hämtade en annan elefant.


Denna visa tar som aldrig slut utan den pågår i alla evighet. Visan sjungs i ca 105 dB (Typiskt högljudd rockkonsert). Sen när Milla börjar grina försöker Moa överrösta Milla med sin elefantsång. Ungefär då har jag galet hög puls, svettningar och stirrig blick. Jag brukar tittar på klockan och konstaterar oftas att det är en evighet till Martin kommer hem (ca 10 minuter). Idag kom inte Martin hem vid fem utan var 30 minuter sen vilket innebar katastrof. Jag ogillar verkligen skarpt tiden mellan 4 och då Martin kommer hem!!!! Det är så mkt som ska göras och barnen är (plus JAG) är toktrött.

Jag sitter just nu här och försöker peppa mig till en löptur.....pepp pepp...fy fasen vad jag saknar tiden då jag kunde lägga mig framför teven och bara ligga. Shit nu är kl 10 minter över sex och jag måste verkligen ut!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Ska du springa Lidingö Tjejlopp i höst? Jag har precis anmält mig, på uppmaning av Mars. Han och Sofia kommer hit för hon ska springa det. Känns helt galet men jag vet att det är bästa (enda) sättet för mig att komma igång med träningen.

Kram kram