10 mars 2008

Bosse


Så var han äntligen här, katten Bosse!
Jag som då egentligen avskyr katter tycker att han ändå är ganska så söt men det säger jag inte högt...hihi.

Jag börjar jobba den 5/5 på heltid men kommer redan i april att gå in på halvtid med Milla som ett bihang. Det blir hektiskt värre. Lönen är klar och jag fick väl inte riktigt som jag ville men när skolan går +-0 får jag en bonus varje månad och räknat på 75 elever som det är nu bli 3000 kr extra. Sen får jag en sjukvårdsförsäkring och fri medicin samt friskvård upp till 1800kr. Det kommer att bli ett rejält uppryck i vår ekonomi när vi båda börjar jobba. Skönt att äntligen kunna spara istället för att vända på kronorna.

Milla har blivit förkyld igen. Stackars lilla tös som aldrig får vara frisk, inte lätt att vara bäbis. Nä.....nu ger jag upp för idag.....gäsp

2 kommentarer:

Anonym sa...

De va då en söt liten rackare!!
Vi hade en kisse som hette Bosse när jag var liten, fast han va en elak attans kisse. Hans favoritsyssla var att gömma sig under soffan & sticka upp klorna i baken på den stackare som råkade sitta där :) Hoppas att eran blir lite snällare ;)
Kram Camilla

Anonym sa...

Jättegrattis till jobbet Lisa!!!

Vad häärligt att du fick det, och bra lönevillkor med...Såå skönt för dig. Men oj, vad tufft av dig att våga jobba med "lillstruten" som "kollega"...Hoppas det går bra!

Så å...Moa fick sin katt i alla fall. Hon ser ju alldeles salig ut tösabiten.
Superbra för henne, men lite mer jobb för er vuxna ;=)
Han är urgullig Bosse, ser på pricken ut som min lilla Flisagumma när hon var liten. De är så ljuuuvliga när de kattungar.
Du kommer helt säkert att ta honom till ditt hjärta strax, Lisa.
Hur många veckor är han?
Som den katternas förkämpe jag är, hoppas jag att ni försäkrar, vaccinerar och märker honom. Samt kastrerar när han är blir könsmogen.
Jag tycker det är en av de bästa gåvor man ge sina barn, att låta dem få växa upp med och lära sig respektera och älska djur.
Hoppas nu er vackerögda lilla Milla
kvickt blir av med otäcka baciller. Det är ju faktiskt lite synd om jäntan, tycker jag!
Lycka till med allt nu, alla 5 i Familjen!
Kram/Annest