17 mars 2008

Grrrrrrr

Har varit på Moas gymnastik idag och jag måste säga att det var länge sedan jag var så här frustrerad. Fy sjutton vilken röra och fy vad arg jag blir på en del föräldrar. Det var kaos, högljut och ororganiserat. Några barn hade sina syskon med sig och dessa syskon levde rövare. De skrek och sprang omkring medan föräldrarna satt och tittade tomt ut i luften. Självklart ska syskonen få följa med om det inte finns barnpassning till dessa men nog fasen måste sitta vid sidan om. Sen fanns det föräldrar som satt vid sidan om och lät sina barn göra som de ville. En mamma satt och skvallrade med sin väninna medan hennes dotter låg i skumgropen och var i vägen för exakt alla andra. En annan mamma kom hela tiden med tomma hot:

- Om du inte är tyst nu går vi hem!

Men hon gick inte hem och ungen fortsatte. En annan pappa sa:

- Men Pelle (ungen hette inte pelle) inte tränga dig och kom upp nu.

Ungen fortsatte och och kom inte upp, pappan suckade och gjorde inget mer.
Nog är det väl själva f*n!!!! Ta och uppfostra dina barn om du väljer att skaffa dem.
Ja jösses

Sen gjorde faktiskt jag en dum grej (till och med jag kan fela och ja det är lika illa, så fy på mig också!). Jag lät inte Moa ta sin egen strid utan stred för henne. Hon blev av med en boll och jag sa åt barnet som tog (detta barn har vettiga och mkt bra föräldrar *ler*) bollen att ge tillbaka den till Moa. Fast det var ju urbota dumt för hur ska Moa lära sig att strida för sin rätt om jag går det åt henne? Bättring Lisa!

Vet ni vad jag längtar efter? Jo, jag längtar till både jag och Martin jobbar. Jag är så urbota less på att vända på var enda krona och att aldrig kunna unna sig något som ex en middag med vänner. Nej älskade mamma, jag vill inte ha pengar *ler*

Inga kommentarer: