17 november 2008

Tjött

Har sovit på tok för lite i natt, 5,5 h är inte att rekommendera. Jag skyller allt på SVT! Hur har de mage att lägga upp alla de fantastiska serier, dokumentärer och livsskildringar jag alltid missar på deras helt gratis play tjänst? Såg Halal-tv och Himlen kan vänta och jag är helt såld. Underbara, goa och totalt bästa SVT - tack för att du finns!

Helgen har väl flytit på som vanligt, ett totalt vacum av ingenting. Rent magsjukemässigt tror jag allt stannade vid Moa men man ska inte ropa HEJ förrän man har passerat bäcken (eller nått). Tvättmässigt finns det mkt kvar att göra och tvättmaskinen har gått varm. En av kuddarna pallrade inte trycket av en vit 60 graders tvätt, trist nog den dyraste och skönaste.

Hade panik i lördags av att exakt hela dagen bara försvann så jag tvingade ut hela familjen på en promenad. Jag höll på att sura ihop men det blev lite bättre efter ett tag. Vi åt i alla fall galet god mat. Jag är fasen rym på att hitta på sekundmat.

I fredags var jag faktiskt på krogen! Hör och häpna. Var lite darrig på benen efter ett helt dygns fasta och en anal undersökning. Men kvällen slutade väldigt trevligt. God mat, god öl och väldigt gott sällskap i form av Johanna. I slutet på kvällen träffade jag även en bunt med gamla kollegor.

Nu har jag snart slurpat i mig min första kaffekopp och ska snart bege mig ut i kylan. Det är bara så äckligt kallt här hemma och jag vill verkligen inte ut och frysa mera. Vi har allt klart för en inkoppling av golvvärmen på toaletten men det är något som tar emot. Det är svårt att ringa denne man som ska koppla lite! Inte så kul att gå upp från en varm och skön säng till ett skitkallt stengolv/rum. Brrrrr

Nä nu måste jag göra något vettigt

________
Dagens (nattens) tacksamheter:
1. Ingen är magsjuk
2. Det regnar inte
3. Jag är inte förkyld

Dagens goda gärningar:
Jag stängde av alarmet skita fort!

Inga kommentarer: