23 november 2008

Helg i görandes tecken

I helgen har det varit full rulle! Inte en sekund har det slappats eller slöat.

I fredags fick jag stressa som bara sjutton för att få klart allt till lördagens öppna hus på skolan. Jag bankade på tangenterna och slet mitt hår men fick till slut allt klart och kunde åka hem i vettig tid.

Igår vad det då dags för vårt första öppna hus detta läsår. Jag det drösade in en hel del vuxna och ungdomar, KUL! Tiden swichade förbi och helt plötsligt var kl 16.30. Då var det dags att ta sig hem och slänga av alla profilkläder för att svida om till festblåsan. Vi var hembjudna till Thomas och Katarina och som vanligt hade vi supertrevligt.

Idag var det städdag på dagis men denna gången var det inte min tur att svabba lego. Nix Martin fick allt ta på sig städhandskarna. Jag for till affären och handlade mat med två tjejor. Sen kl 15.30 var det äntligen dags att se MoaTösen uppträda på folketshus. Hon var så duktig och jag fick tårar i ögonen när jag såg henne på scen. Jag hade med mig en bukett blommor som hon fick efteråt. Min stora lilla tjej!

I morgon pyser jag till en herrgård här i närheten för lite team building.

_______
Dagens tacksamheter:
1. Moas dansuppvisning
2. Millas stund i min famn när Moa dansade
3. Snön

Dagens goda gärningar:
Ingen idag MEN igår gav jag en tjej 10 kr så hon kunde ta sig hem med bussen

Inga kommentarer: