13 november 2008

O my god

I morgon ska jag göra en koloskopi (läkarna på häloscentralen tyckte visst jag behövde undersökas mer nogrannt) och för att en sådan ska kunna genomföras måste man fasta. Så Idag har min kost bestått av klara drycker samt orala doser av laxeringsmedel. Jag fryser, springer på skithuset var 10:e minut, är hungrig och trött. Fy fasen! Men i morgon är skiten över och jag är åter på banan. Lyckades dock jobba i 8h!!

Om detta inte vore nog så har den senaste timmen varit hel galen. Moa började må sitt illa som hon väldigt ofta gör. Denna gång toppades det dock med en ovanlig huvudvärk och ovanliga spyor. Det verkar som om hon har fått magsjuka. Jag var dock inte säker först och trodde hon bara spelade lite. Men efter vi hade läst och jag bara skulle värma vetekudden kräks hon i hinken vid sängen. Moa skrattade dock efteråt och lekte massor i badet. Faran över trodde jag och undrade vad hon hade ätit. Efter badande och nya sängkläder börjar hon kräkas igen och denna gång rejält. Jag gav henne lite vatten och stoppade om henne i sängen. Men min mage vred om och jag fick springa till toa. Hann precis torka mig när Moa kommer lubbande. Hon kräks mer....Nu har hon dock somnat i sängen och jag ska snart rulla ut madrassen och lägga mig i samma rum. Men jag är grymt imponerad av min lilla tjej. Hon klarar detta superbra och gnäller inte ett endaste dugg.

Får jag magsjuka i morgon kommer jag att börja grina.

_____
Dagens tacksamheter:
1. Jag är inte så fattig att jag behöver svälta
2. Min dotter är en fantastisk tjej
3. Jag är glad över att jag får dricka juice

Dagens goda gärning:
Japp men den förblir hemlig

Inga kommentarer: