19 november 2008

Det är synd om min Martin

Stackars Bäbigull som har spenderat natten på toaletten hängande över toalettstolen. Martin fick Moas magsjuka så jag skulle inte ha ropat HEJ. Vid 23 igår insåg han vad som stundade och förstod att natten skulle bli lång och tuff. Till saken hör även det att han avskyr att kräkas, har nästan lite fobi. Men snäll som han är la han sig aldrig i sängen utan slog i stället på bastun och försökte sova där....hahaha.

Tanken var att jag skulle jobba hemifrån idag då Martin skulle ha varit på jobbet med en konsult och lillebror. Nu jobbar jag hemifrån men Martin är inte på jobbet. Så jag ska sköta om min lilla sjukling och hoppas att inte jag börjar kräkas. Jag har i alla fall slurpat i mig fyra vitpepparkorn som så många säger man ska äta.

Det tog mycket psykisk kraft att inte lägga mig i sängen nu när Milla sover. Lillstruten tyckte det var morgon vid 4.30. Hon låg i sängen till just efter 5 men det kunde kvitta för den oroliga sömn man får när man vaknar hela tiden av hennes joller är helt värdelös.

Nä nu måste jag pilla lite på studieplaner

Inga kommentarer: