12 november 2008

Kanske lite mindre gnäll

Idag har jag haft min så härligt käcka cellprovtagning. Fantastiskt att man verkligen får göra det men inte fasen är det en trevlig upplevelse. Denna gynekolog var i alla fall smart och pratade konstant vilket innebar att jag fokuserade på annat. Så om några dagar får jag veta att jag mår finfint i mina södra grottdelar.

Dagen har väl varit sisådär. Det är aningens körigt just nu men förhoppningsvis löser sig det mesta. Ibland får jag ett sug av att bara stänga in mig själv och pyssla. Sy, limma, klippa och dona. Jag är en ganska pysslig person men tiden räcker inte riktigt till. Min dröm är att få tvättstugan i källaren klar så jag kan pipa ned till mitt eget skrivbord där allt står framme och få pyssla bakom lyckta dörrar. Det är ett sådant resursslöseri att sitta framför teven eller framför datorn (som jag sitter vid 8h per dag) när barnen sover. Jag drömmer vidare.....

Moas lögnerska till tvillingsyster, AOM, har varit framme igen. Hon klev in och bad mig titta på hennes byxor. Ena byxbenet hade ett avlångt hål. Jag frågade den lilla lögnerskan vad som hade hänt och AOM säger att hon böjde på benet och byxan sprack på låret. Hm.....mjukisbyxor som spricker på låret när man böjer på knät? Och var det inte så att hålet hade väldigt rena kanter? Den lilla skitungen har alltså klippt sönder sina mjukisbrallor och står sedan och blåljuger mig i ansiktet. Hennes förklaring var att hon inte visste att man inte fick klippa i sina kläder. På frågan om varför hon ljög svarade hon att hon hade glömt bort att man bara får tala sanning. Kära värld!

Nu ska jag gå till köket och tugga på något för sista gången på 30 h. I morgon ska jag fasta. Och nej, inte frivilligt

_____________
Dagens tacksamheter:
1. Att jag hann med tåget
2. Min dotters påhittigheter (trots allt är hon ju bara för söt)
3. Min och Martins kaffepaus just efter middagen

Dagens goda gärning:
-

1 kommentar:

Sara sa...

Härligt med barn, de testar verkligen hur långt de kan gå...

Varför fasta?!

Är hemma med Joel idag. Blir toookig på förkylningsbaciller som inte vill lämna oss.
Kram½