03 november 2008

Nedpressade kärlekshandtag i skitig outfitt

I helgen stod jag i badrummet iklädd mina blå, noppiga och totalt osexiga underställsbrallor. Kärlekshandtagen vällde över den spruckna resåren medan det mjuka gravidfläsket på magen hängde. Håret var flottigt, påsarna under ögonen blå, porerna fyllda till max och brösten hängande löst. Jag drog en lång djup ogillandes suck samtidigt som Martin kliver in och slår sina härliga armar runt min kropp och viskar i mitt öra:

- Du är sexig

Helt galet underbart att han fortfarande tycker jag är vacker och attraheras av just mig!

Det är en sak att vara nykär och kunna leva livet. Ta en weekend i Rom eller dricka champagne i bubbelbadet. Då osar sexigheten ur alla porer och man behöver inte möta vardagens alla bekymmer. Hela livet tillsammans är rosenrött och inga hinder kan förstöra den kärlek som finns. Men sen helt plötsligt står man inför en ny verklighet. En verklighet som består av konstant leksaksplockande, handlingslistor, skriande ungar, avbetalningar på lån, bråk om vem som gör mest, bråk om vem som gör minst, tårar, besvikelser och ett ekorrhjul som bara snurrar.

Det är då man förhoppningsvis kan slå armarna om sin kära och viska de förlösande orden som verkligen kommer från hjärtat. Det är då man förhoppningsvis inte ser på sin partner med förakt. Det är då man förhoppningsvis har vuxit åt samma håll.

Men visst jag kan förstår hur det kommer sig att de flesta paren separerar under det efterlängtade barnets första levnadsår.

_________
Dagens tacksamheter:
1. Att jag är sexig
2. Att mina barn är friska
3. Att Moa lät mig lägga henne trots att det faktiskt var pappas tur

Dagens goda gärningar:
Börjar bli uttjatat men....tyvärr

Inga kommentarer: