24 januari 2010

Urkas..

Jag hade lagat fantastiska köttfärsbiffar som tillsammans med smaskig sås och potatis låg uppdukade på matbordet. Två tuggor hann jag njuta av innan Milla lade en pizza på köksbordet. Ned med ungen från stolen, av med tröja och byxor samtidigt som jag försökte undvika kladd. In med ungen i badkaret och duscha av diverse sörja. På med nya fräscha kläder och ned till matbordet för att försöka torka bord, stol och golv. Moa satt lugnt kvar och åt upp sin mat och ville ha mer. När allt var kliniskt rent svalde jag 10 vitpepparkorn, spritade händerna och åt upp middagen på tallriken.

Milla har klagat hela dagen att hon har ont i magen och hon åt ingen lunch. Men inte drog jag någon koppling till en ev. magsjuka. Tyckte kanske det var lite konstigt när hon inte ville äta upp pepparkakan. Konstigare var att hon nu utan protester accepterade att vällingen uteblev ikväll. Hm....risken att jag kommer behöva stiga upp i natt och rengöra en säng eller två är ganska så stor.

Kräkpuss

1 kommentar:

Mormor sa...

Det där lät inte trevligt, tur att du spritade händerna. Pepparn vet jag inte om jag tror på. Hur mår den lilla kraken?
Om hon kräks ta in snö och sedan kan du ta upp det med sopskyffeln i stället för att torka eländet.
Fy fåglarna, jag minns hur det var.
Hoppas att ni får sova i natt alla tre.