11 januari 2010

Kalasets clown

Igår i isande kyla (-22) hade Moa sitt pulkkalas i ett friluftsområde här i närheten. Lysande idé! De större barnen höll sig varma genom att springa upp och ned men Milla och Signe gillade INTE kylan. När vi skulle värma oss i värmestugan där jag hade eldat järnet insåg vi att dörren hade gått i baklås. Värme och allt fika var helt plötsligt inte inom räckhåll. Brrr....så notering ett till mig själv; inga fler utomhuskalas om temperaturen visar under -10.

Notering två till mig själv är att jag ska hålla Milla från min jobbtelefon. Idag lyckades hon pilla upp låset och ringde fyra mindre bra samtal. En politiker, en elev, en förälder och en...hm, tja. Även fast jag har Milla att skylla på så känns det som om jag drar en vit lögn. Den är så genomskinlig.

Min älskade Milla har för andra kvällen i rad somnat helt själv i sitt egna rum. Helt galet! Hon ligger där och läser lite för sig själv för att sedan somna. Jag är mycket nöjd. Milla är faktiskt riktigt rolig, hon skämtar väldigt mycket. Idag vid matbordet drog hon vitsar så att Moa och hennes kompis skrattade så maten sprutade. Hon har som blicken i ögat och vet vad som är skoj. Det bästa är när hon säger något gravallvarligt för att sedan lägga huvudet på sne och utbrista:

- Milla skoja!!!

2 kommentarer:

Sara sa...

*hah* gohjärtat. hon är härlig lilla milla! men vem var den fjärde hon lyckades ringa?! Puss

Anonym sa...

Inte ens tre år och ungen skojar på ett sånt "vuxet" sätt. Skulle gärna varit med. Vad månne bliva.
Timmen är sen har sett en bra film tillsammans med far din. Han kommer att vara trött imorgon. Jag kan ligga kvar i sängen.
Mor din
Ha, ha Undrar om samtalen var givande.