13 januari 2010

En dag i kärlekens tecken

- Liiisa!
- Lisa, jag är KÄR!
- Asså du måste få höra!
- Jag var på krogen, ja, fast jag gillar egentligen inte krogen men då en polare bjöd på taxi och inträdet tänkte jag; va fan!
- Så stod jag i baren och vände mig om och så står han där!
- Ja, han som för två år sedan piercade min läpp
- Och du Lisa, du kommer inte att tro det här men det var som bara shit...det var som kärlek på första ögonkastet!
- Ja, och sedan dess har vi hängt ihop..typ varje sekund
- Alltså jag trodde fan inte på kärlek vid första ögonkastet men nu vet jag..fan va coolt

Tösabiten, strålade av lycka och det var en fröjd att se henne så glad. Hon verkligen glimmade i dagsljuset.

- Lisa, jag törs inte
- Klart du törs, kom igen!
- Tror du detta är en sådan bra idé?
- Jag kommer att skämmas när vi träffas
- Det blir fiasko, jag lovar!

Men mailet skrevs och kollegan gick lycklig från mitt rum

På vägen hem insåg jag hur törstig jag är på närhet. Läpparna har skrumpnat, hyn har tappat lystern och ögonen ser gamla ut. Jag vill också vara kär, kär på rikigt. Inte olyckligt kär. Men jag är trots min "olycka" otroligt glad för de som har hittat någon att tycka om.

Inga kommentarer: