27 januari 2010

Proteinchock

Idag gjorde jag en vild chansning här i tjejligans land. Jag bestämde mig för att servera renskav och potatismos. Renskav har varit förbjuden i detta hushåll under 13 år men nu...nu var det dags att introducera den igen och vad kan väl då inte bli lämpligare än på en onsdag.

Renskaven blev gudomligt god och jag åt till magen spände. Moa tyckte potatismoset, såsen och lingonsylten smakade smask medan Milla siktade in sig på köttet och sylten. Shit, jag har aldrig sett ungen äta så mycket!!! Jag trodde hon skulle kräkas eller explodera.

Renskav = en rätt jag kommer att servera igen!

Insåg att jag har gjort en grov miss....jag bytte bort mig egentliga snöskottningsvecka mot denna vecka. Urbota dumt gjort.... :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå så smaskigt!
Måste genast laga...Vad kul att Moa blev frälst!!
Det är väl bra att äta kött från djur som fått ströva fritt och levt någorlunda troget sitt väsen.
Lilljäntan i sängen vill man ju bara krypa ned till och "käka opp" :D

Kram/Annest

Anonym sa...

Himla rolig läsning, tänker då främst på Milla. Husmanskost är inte dumt för matvägrare ;o). Måste dock tillägga att far din inte får det så ofta nuförtiden, är en aning less, efter alla år med skaven.
Har lillgumman börjat med tutte?