18 januari 2010

Puckon

Redan innan jul fick jag sms av någon som ville bli min slav. Personen i fråga skickade en hel drös med idéer på vad han skulle kunna göra för mig. Typ slicka mina fötter och mitt spott. Alla förslag skickades till min jobbmobil så det är med stor sannolikhet jag har skakat hand med denna typ. När jag kom hem från Luleå hade jag en videosnutt där slaven slickade på en klack och då fick jag nog. Jag sms:ade tillbaka och denne typ att lägga av. Jag fick ett förlåt tillbaka och har sedan dess inte hört något. Skönt.

Idag hämtar min kollega mig och visar ett mail hon har fått. En person har använt eniros e-postformulär för att nå henne. I det formuläret har personen skrivit min jobbmail som avsändare. I mailet står;

"LISA
nu har det gått en månad sen du var ute på krogen med dina arbetskompisar och du var inte ett föredöme för din skola onykter och tafsande på andras män håll dig lugn! om du vill ha jobbet kvar"

Det äckliga är att jag var ute på krogen precis för en månad sen med min personal. Så jag känner mig hyfsat illa tillmods. Onykter var jag då jag hade druckit alkohol men så klart i måttliga mängder. Sen att jag har tafsat på andras män känns endast kränkande. De som känner mig bra vet att jag skulle ha otroligt svårt att göra något sådant. Jag skulle inte ens pilla på en avdankad ex till en vän. Sen att hota med att jag kan bli av med mitt jobb känns rent ut sagt förjävligt. Jag blir så arg så att jag skakar!

Jag har läst mailet typ 10 gånger och jag blir mer och mer övertygad om att det är en brud som har skrivit det. En brud som tror att jag har gjort något med hennes "man". Men jag har inte varit på någons man om nu inte mannen har ljugit mig rakt i ansiktet. Men varför då gå på mig, gå på din man istället! Vem är det egentligen som gör fel? Ja, enligt mig är det nog mest den som har ett förhållande men väljer att testa grönskan någon annanstans. Jag har inget förhållande och kan egentligen göra vad f*n jag vill. Är det så att jag hittar en hunk så kan jag pilla men har hunken ring bör jag ta mig en ordentlig tankeställare. Skulle jag pilla trots ringmärkning eller vetskap om partner eller dyl kan man diskutera min moral men det knappast bara mitt fel. Varför ska jag egentligen ta ansvar för vad den ringmärkte gör? Men den krassa sanningen är att jag tar ansvar för vad den andre gör. Jag vill inte såra någon oskyldig som sitter hemma med 10 barn helt ovetandes. Men sådan är jag.

Ja, jag låser dörren så fort jag kommer hem och funderar på att lösenordsskydda bloggen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud så obehagligt! Se till att din blogg blir skyddad för allt i världen.
Det är tyvärr så att sådana här påhopp oftast kommer från någon som man känner. Vilket gör det än mer obehagligt.
Får rysningar över hela kroppen.
Du har då haft mer än nog och så nu detta.
Tänker på dig och kramar dig, björnkramar.
Mor din

Anonym sa...

Mycket otrevligt!
Både slaven och den illvilliga "krogspanaren"..
Hade för många år sedan en telefondåre efter mig, väldigt obehagligt.
Gör vad du kan för att skydda dig! Nu med internet kan dårarna få hur mycket info som helst. Huvva!
Var på din vakt!
Kram/Annest