11 december 2008

Natten går tunga fjät.....

Vad betyder fjät?!?

Nåväl.
Idag har jag i alla fall haft äran att se Moa sjunga. Vi har varit på dagiset årliga luciafirande och denna gång var det snö på backen! Moa var så söt och sjöng så bra, hon är så stor nu och kan så mkt.

Martin och hon låg i sängen och filosoferade när jag kom in och skulle vattna hennes blommor. Moa och pappa diskuterade vad Moa skulle bli när hon blev stor:

- Mamma, vet du?
- Nä, gumman
- Pappa och jag pratar om vad jag ska göra när jag blir stor
- Oj vad spännande
- Vad ska du bli då?
- Jo......jag ska först bli läkare, sen polis, sen brannmaning, sen bagare.
- Och så ska jag se på indianer och åka till Afrika!
- Det låter som en massa bra idéer
- Mamma, får jag det?
- Självklart får du det

Martin har pysslat här hemma och gjort sjukt goda Rocky Road godisar. Men fy bubblan passa er....det är helt omöjligt att sluta äta. Han smälte lite vit och ljus blockchoklad, blandade i 400 g dumle, 400 g jordnötter och lite mashmallow.....TaDa!!

Nä nu måste jag ha lite skönhetssömn för i morgon ska jag förnedras. Jag ska ställa upp i skolans luciatåg. Det är jag, två elever, Johanna och en gitarrspelande kille. Ja, kära värld!

_______
Dagens tacksamheter:
1. Min älskade lilla stora tös
2. Snön
3. Det är rent i huset

Dagens goda gärning:
Yes Box

Inga kommentarer: