10 december 2008

Ja ja....jag SKA uppdatera

Okej, jag håller med...jag har blivit styggt dålig på att uppdatera. Det händer en massa men det som händer kan jag inte riktigt skriva om. Jag har dock haft en otroligt turbulent arbetsdag, många svåra beslut och samtal. Vi får se vart det barkar.

Jag är så in i bänken sliten och behöver VERKLIGEN ett lugnt jullov. Ett lov där jag bara ska vara och inte störas. Då förra året var julen från helvetet kan inte detta bli annat än perfekt. Denna jul ska vara fri från alla störande moment. Sen ska jag inte skjuta under stolen med att jag mer än väldigt gärna hade sluppit resa till Luleå. Det hade varit skönare att vara hemma men ibland blir inte allt som man vill.

Julklappar har jag inte ens tittat på men jag har i alla fall inhandlat en ljusstake som pryder ett fönster i vårt hus. Den enda påminnelsen om att julen snart är här. Ja, jag skäms! Nåväl....ett annat mindre jobbigt år.

I morgon är det luciatåg på Moas dagis och det ska bli mysigt. Milla har dock blivit sjuk i någon feberåkomma och vi får se hur det kommer att gå. På fredag ska Moa till ögonläkaren för att se om det vankas glasögon. Hoppas inte, det är inte speciellt skoj med brillor. Jag har en dröm.....en dyr dröm....någon gång ska jag operera mina ögon. Men jag hinner nog få läsglasögon innan den drömmen kan bli sann.

Älskade mannen är sliten och längtar nog tillbaka till jobbet. Det är tungt att vara hemma med två barn samtidigt som man har en fru som nästa aldrig är hemma. Det har varit mkt en ganska lång tid och det syns på Martin att han är less. Jag förstår honom för jag hade känt exakt samma sak.

Nä nu ska jag leta reda på Moas luicalinne och lite glitter. Kanske nått annat julpynt kommer fram...vem vet?

Puss

Dagens tacksamheter:
1. Martin
2. Lunchen med Johanna (tänk att vi äntligen fick en tid som passa oss båda!)
3. Den lilla sagostund jag fick med Moa samt den snabba kramen jag fick av Milla

Dagens goda gärning:
Nä, den kanske inte var god men jag är helt övertygad om att den kommer att bli bra

Inga kommentarer: