03 december 2008

Life is good

Sitter just nu på min säng högst uppe på Sandic Europa i Göteborg. Hotellet är beläget mitt i Nordstan, perfekt! Den snedställda sängen har röd läderklädsel, platteven har perfekt vinkel och LED-lampan lyser behagligt. Toaletten har golvvärme och är galet fräsch. Ahhhhh.....Lisa njuter!

Resan hit var mindre glamorös. Ett varmt fullsmockat X2000 med några fulla göteborgare som hade festat non stop sen igår. De var tydligen lokförare som hade firat 25:år jubileum. Min granne surfade på golfsidor samtidigt som han varvade fullkornsskorpor och bafusin, grannen på andra sidan tuggade tuggummi med öppen mun. Jag hade träsmak i baken redan efter 20 minuter och kunde inte somna.

Men allt var värt det när jag klev in i Nordstan. Åååååå fantastiska Göteborg! Jag skulle nog kunna flytta hit igen, eller köpa en liten semesterlägenhet som användes ofta.

Hemma sliter Martin med två tjejor som inte vill sova. Stackars bäbigullet!

Nu ska jag slösurfa lite med min dongel innan kollegan från Falun anländer och vinet i baren är nedkylt.

______
Dagen tacksamheter:
1. Trevliga Lisa har stannat på fika
2. Mina fina tjejer
3. Mitt jobb

Dagens goda gärning:
Nope

Inga kommentarer: