21 september 2008

Trök Söndag

Äsch, vilken trist söndag. Solen skiner och jag sitter inne och är anti. Det finns massor att göra men jag hittar inte motivationen till görandet. Blä. Fristen är dessutom slut och i morgon börjar allvaret, dels måndags allvaret men även ett annat allvar som jag har haft ledigt från. Ge mig styrka!!!

Under sådana här dagar kompletterar jag och Martin inte alls varandra. Vi är båda typen av människor som behöver en knuff i ryggen. Vi behöver att någon drar igång oss. Han sitter och väntar på att jag ska hitta på något och jag sitter och väntar på att han ska hitta på något. Ingen av oss har förmågan att säga:

- Kom nu sätter vi oss i bilen och åker en sväng
- Kom nu går vi ut och spanar efter kottar
- Kom nu far vi till Paris

Hm, undra om Medborgarskolan har en kurs man kan gå? En spontanitetskurs där man lär sig att bara göra saker. Fast man kan inte få allt och jag är egentligen väldigt nöjd med hur mitt liv har artat sig. Jag är bara aningens dålig på att göra underhåll på mitt liv. Saker går sönder för att jag är så slarvig på att reparera innan det är försent.

Om jag tittar tillbaka en sådär 17 år och hade fortsatt att leva livet jag levde då så hade det varit som natt och dag. Jag hade haft en finsk man, 5 barn, halvdålig utbildning, ett jobb som vikarierande lågstadielärare, ett radhus i Luleå och inga vänner. Mmmm.....
som tur var gav jag mig ut på en häftig upplevelse, både gällande mig själv och andra. Lite Sliding doors aktigt (en för övrigt grym film som jag verkligen rekomenderar).

Tänk om jag skulle prova på det där med spontanitet.....

...hepp

Inga kommentarer: