13 september 2008

Lögn

Martin sätter Moa i sitt knä och noterar att hon är superblöt i rumpan och på benen:

- Men Moa, vad blöt du är
- Mmmmm, det var blött på studsmattan
- Men du hade ju dina överdragsbyxor på dig
- Jo....men det var ett hål i byxorna och allt vatten for in
- Jaha, men det är bäst vi tar av dig kläderna så du inte blir kall
- Ja pappa

Moa går till datorn och börjar spela dataspel. Jag börjar röja i köket och böjer mig ned för att ta upp de blöta kläderna. Av ren vana luktar jag på det blöta (har blivit skadad av bäbistiden) och känner en bekant urinlukt trots att mitt luktsinne har försvunnit med förkylningen.

- Men Moa du har ju kissat på dig!
- Nähä då
- Jo, det har du visst!

Tårarna sprutar och efter många men kommer det fram att hon har kissat på sig. Hon har suttit inne i datarummet blivit kissnödig, rest sig från stolen och ställt sig på golvet, kissat en pöl på golvet. Denna pöl täcker hon över med en bit plast för att sedan sätta sig och spela dator igen. Efter ett tag tar hon av sig överdragsbyxorna och sätter sig igen. Hon sätter sig vid matbordet och äter pannkaka för att sedan dra en lögn.

Shit! Ungen kommer att manipulera oss och börja en kriminell bana.....

Annars har vi varit och handlat skor till de två flickorna. Skor för 1067 kr! Fy fasen. Sen har vi varit ute och höststädat i trädgården. Martin har klippt gräs medan jag har rensat och klippt in persilja. Nu har jag frusen persilja som garanterat kommer räcka hela vintern. Mums.

Just nu har nog Martin däckat med Moa och jag funderar på att poppa lite popcorn och slötitta på teve.

...hepp

1 kommentar:

Anonym sa...

Slagit till med en blogg, det du!
Hälsa M, M och M
okonventionell.blogspot.com /R