10 januari 2009

Trevlig dag

Idag for jag, Saris och hennes systeryster till Uppsala för att shoppa klänningar till det stundande bröllopet. Ganska fort insåg vi att det är i Uppsala man ska shoppa, vi hittade klänningar i nästan varje butik vi klev in i. Men inte den perfekta. Jag var så galet sugen på sushi så vi frågade en expedit var vi kunde hitta ett sådant utfodringsställe. Stället var dock stängt men det var inte affären med just DEN klänningen. Systeryster och jag har nu två likadana silver klänningar! Ett stenok har nu lyfts från mina axlar. Tja, men vad kunde man egentligen förvänta sig av den lilla byhålan jag bor i och den aningens större bruden bor i? Det är alltså Uppsala man ska till.

Väl hemma var det palt på schemat, mums filibabba. Moa hade tjatat hela dagen om denna palt och när hon väl fick det klämde hon i sig TVÅ stycken. Jag äter en och Martin tar två. Jag fattar fortfarande inte var ungen har satt dessa klumpar.

Nu är det lördagskväll och vi ska snart få spontanbesök av Tanta Lina och hennes Farbror. Kul

________
Dagens tacksamheter:
1. Saris
2. Klänningen
3. Middagsstunden med bus av Moa och Milla

Dagens goda gärning:
Nä, inte idag men igår släppte jag förbi en bil

1 kommentar:

Anonym sa...

shopping är alltid kul. Extra kul när man hittar det man söker! Är Uppsala en bra stad att shoppa i? Har aldrig varit där. Hoppas du får en bra dag.

/Anja