18 januari 2009

Mja

Har inte riktigt bestämt mig om huruvida denna söndag är en bra eller mindre bra dag. Jag känner mig slö, riktigt slö. Ni vet; så där slö så man egentligen bara vill ligga framför teven och se Dr Phil. Teven är dock uppbokad och har så varit bra länge nu. Teven visar bara Azterix och Obelix, hela dagen. Moa sitter som klistrad framför teveapparaten, Moa är en teve nörd. Jag får dåligt mammasamvete och tycker ungen ser på tok för mycket på teve. Alla aftonbladets varningsord flashar förbi:
Barn blir dumma av för mycket tevetittande!
Barns ögon slutar utvecklas av för mycket tevetittande!
Barn blir asociala av för mycket tevetittande!
Barn blir feta av för mycket tevetittande!
Barn som tittar på för mycket teve kommer inte klara av det svenska skolsystemet!

Och jag, jag känner mig som en väldigt dålig mamma.

Igår var det mycket fint väder men jag tog mig inte ut med barnen. Jag valde att stanna inne hela dagen. Hur kommer det sig att jag nästan aldrig kommer mig för att göra saker på helgen? Läser ständigt bloggar eller dyl som är på picnic, åker skriskor och umgås med sina barn. Och jag, jag känner mig som en väldigt dålig mamma.

Nä, nu ska jag nog ta mig samman och vända denna olust till lust istället. Kanske laga lite lunch, planera veckans matsedel och vem vet; ta barnen i handen och gå ut!

PUSS

Inga kommentarer: