17 januari 2009

Aset

5.45 höde jag hur Moa tassade in i vårt rum. Hon stängde dörren så duktigt och la sig i sängen. Jag drog en lättnads suck över att Milla inte hade vaknat. 5.46 hörde jag aset dra på sitt ynkliga jam för att sedan hoppa på dörrhandtaget. Jag kände verkligen hur jag bet ihop hela käken samtidigt som Moa går och öppnar dörren för att släppa in saken. Slappnade av när jag insåg att aset la sig tillrätta i vår säng och jag började så sakteligen slumra in. Två minuter efter det hoppar det lilla äckliga kräket ned i Millas säng. Jag smyger upp, tar saken i nackskinnet och slänger ut den. Lägger mig till rätta och ska just sluta mina två små blå när jag hör:

- Mamma?

Jaha, på med kläderna och ned med Milla. Grrrrrrrrr, inte en bra start på denna lördagsmorgonen. Aset har med andra ord väckt Moa men Moa smet till oss. Sen gjort en skenmanöver innan han väcker den mest lättväckta i församlingen. Han är äckligt uträknande!

Nä, jag är inte någon kattmänniska

1 kommentar:

Anonym sa...

Attans att kattrackarn skulle va tvungen att komma tillbaka ;)
Ett tips bara, ta hans kisslåda å stäng in honom på toa på morgonkvisten, där kan han ju gott sitta å skämmas när han har mage att väcka folk vid den tiden på morgonen!
Men va glad för att han bara jamar...Zeke är då inne i nån sorts spökperiod...hips vips så sätter han igång att låta som en rottweiler som tagit droger!! Å detta kan då ske mitt i natten, det är väldigt trevlig...NOT!
/Camilla