02 januari 2009

Älskade Gullefjun

Älskade vän, idag fyllde du fem år. Tiden har gått så fort och det känns som det var igår du tog dina första steg.

Moa, du är min förstfödda. När du lades i min famn förändrades hela min värld. Jag var nu din, bara din, mamma och på så sätt räddade du mitt liv. Bandet mellan oss är speciellt och just nu kanske du inte förstår hur enormt viktig du är för mig. Men förhoppningsvis kommer du någon gång förstå hur mycket jag håller dig kär.

Dina ögon innehåller en enorm livsglöd som dagligen ger mig kraft och ork. Dina varma kloka ord som sprudlar ur din vackra mun gör att jag kan bestiga berg. Ditt sätt att se på din fina fina pappa värmer hela mig. Du och din far har något speciellt som jag kanske inte förstår men ert samförstånd är vacker att skåda.

Du tar vara på livet och omfamnar det du tycker om. Du vill andra väl och viskar fina ord i våra öron, ord som ger oss styrka och mod. Du älskar din syster och vore halv utan henne, er kärlek är vacker och öm.

Moa, idag blev du fem och jag är så otroligt glad över dessa fem underbara år vi har haft tillsammans. Framtiden ligger för dina fötter och jag är övertygad om att du kommer sprida din kärlek till alla som vill ha den. Framtiden delar du och jag.

Min älskade, fina och underbara dotter; vad vore jag utan dig?

Inga kommentarer: