04 januari 2009

Hemma

Äntligen hemma igen. Borta bra men hemma är alltid bäst. Som vanligt har ledigheten var späckad av div aktiviteter. Allt från stora och små julaftnar, sjukdom, firande, koklappning mm.

Hemresan igår var seeeeg. Det var en dryg körning mitt i mörka och kalla natten. Moa hade varit hos farmor hela dagen och där hände en mkt konstig grej. Moa hade legat på golvet framför teven när en pärla på ett mystiskt sätt hade rullat ned från vardagsrumsbordet. Pärlan hamnade rakt i Moas öra! Fast det var verkligen inte sanning. Nä, sant var att Moa hade pillat in den lilla pärlan långt in i örat. Vi satte oss i bilen utan att fått bort pärlan.

I bilen somnade Moa och klagade inte alls över att pärlan gjorde ont. Dock spanade jag efter öppna akutmottagningar längs vägen, i fall att. Milla sov nästa inte alls utan grinade och var orolig. Kan ha att göra med att hon idag blev toksjuk. Massa feber och enorma mängder snor.

Här hemma möttes vi av en äcklig doft, som än inte är försvunnen, när vi klev in genom dörren. Det luktar mest som avlopp som saknar vatten men även som mögel. Inte bra och vi är ganska så nervösa. Vi lyckades i alla fall slumra från 04.40 till 8.30 innan det var dags att stiga upp enligt Milla. Sedan har det packats och donats till Sara ringde och frågade om jag ville med på bio. Klart jag ville!

Så nu efter att just ha kommit hem efter "allt flyter" som i övrigt var en helt ok film ska jag nanna sängen. För i morgon är det en helt vanlig arbetsdag.

Puss

ps. pärlan togs idag bort av farbror doktorn som även gav Moa en salva då det hade blivit ett litet sår.

1 kommentar:

Marlene sa...

Skönt att resan hem gick bra även om det var segt! Det kändes verkligen tåkigt att vinka av er och inte ha hunnit träffa er mer men jag vet ju hur det är att komma "hem" och flänga runt mellan allt som man ska hinna med. Sköt om er och stora kramar till Er alla!