02 januari 2009

2009

Nytt år och nya tag! Detta år kommer att bli super och säkerligen bättre än 2008, allt kommer att bli bättre än inledningen på förra året. Någon dag kommer jag kanske att summera 2008, eller så gör jag det inte.

Moa blev sjuk igår så hennes avslut blev inte så bra. På morgonen sa hon att hon hade ont i pannan men jag reflekterade inte så mkt över det. Efter vår "vila bort ont i pannan" stund på två timmar var hon sig inte lik. Favo kussen Joel kunde inte få henne att leka utan Moa lade sig ned för att vila. Då först började jag och Martin förstå att hon inte kanske var så frisk. Mycket riktigt hade hon massa feber och somnade efter en alvedon. Hon vaknade just innan tolvslaget, het som en kamin och massa pannvärk. Stackars liten såg så ynklig ut när hon låg nedbäddad med en kall handduk på pannan. Jag och Martin firade lugnt med mina föräldrar, bror m familj och moster. Vi åt väldigt gott och drack röd tjut. Sen spenderades kvällen med spel och vård av sjuk stortös.

Idag var vi bortbjudna till Martins kollega och vän. Han bor här i Luleå och driver ett eget företag med tjänster som stora företaget köper in. Vi blev varmt välkomna och hela familjen var helt galet trevliga. Vi lämnade dock barnen hemma då Moa var sjuk och Milla inte riktigt kan "sköta" sig. Vi har även spelat Rock Band med kollegans fru och två väldigt fina barn. Dit vill jag igen!

På vägen hem konstaterade vi att det var en trist känsla att tveka för att ta med Milla. Milla är fantastiskt fin och underbar på galet många sätt. Men hon är i en helt hopplös ålder just nu. Hon klättrar, pillar, river och härjar med allt hon ser. Detta är helt nytt för oss då Moa var ängeln själv när hon åkte på besök. När vi är hemma finns det inte så mkt som Milla kan göra då vi har skruvat fast, plockat bort och barnsäkrat exakt allt. Dock känns det aningens besvärligt att behöva punktmarkera henne när vi är på besök. Är dock inte speciellt orolig då hon garanterat kommer att lugna ned sig med tiden.

Jag fick dock en fantastisk stund med Milla idag på dagen. Hon somnade på mitt bröst! Oj, inte så märkvärdigt tänker säkert ni men om ni då bara visste! Detta har ALDRIG hänt men en frisk Milla så jag svävar på moln. Myyyys

_____
Dagens tacksamheter:
1. Moa börjar krya på sig
2. Sovstunden med Milla
3. Ett nytt fräscht år

Dagens goda gärning:

Inga kommentarer: