31 augusti 2008

Bläääää

Nä, inte blev det något springa av. Gulgrönt snor, ömande hals, hosta och bihålekänningar resulterade i att jag inte kutade tjejmilen. Va f*n!! Jag ska aldrig mer anmäla mig till några lopp. Anmälningsavgift = sjuk. Jag lämnade Sara, Martina och Lina i ett regnigt Stockholm och satte mig och min familj i en bil hem. Jag hade först tänkt gå loppet men jag känner mig själv för väl. När startskottet hade gått hade jag ökat takten och sprungit i mål vilket säkerligen hade resutlerat i en halvtaskig tid och långtidssjuk.

Nå helgen har i alla fall varit mkt trevlig trots dagens motgång. Vi har varit i Nyköping (eller var det Enköping....jag och geografi är inte de bästa vänner...hahah) i en galet mysig stuga som ägs av trevliga Ingemar och Martina. På lördagen var vi i Kolmården och såg på en massa djur. På vägen hem konstaterade Moa:

- Åååå mamma, detta var väldigt trevligt!

Hon tyckte bäst om Bamses värld. Det gjorde även vi då den inte kostade något extra. Vi brände lätt 1200 kr på den upplevelsen, tur jag hade fått bonus.

Nä nu ska jag till sängs men innan ska jag berätta att jag har fått pilla ur en pärla ur Moas näsa. Hon tassade ut och hämtade Millas Näsfrida (en snorsug) och när vi sa att hon inte skulle leka med den kom det fram att det fanns en pärla som på ett mystiskt sätt hade hamnat i näsan. Som tur var hade den inte åkt så långt in och jag kunde pilla lös den med en tandpetare.

...puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Gumman!
Måste säga att det är synd om dig då du nästan aldrig kan genomföra tänkta ansträngnigar med betonig ansträning. Du ska bara makligt promenera. Det gör jag.
Angående pärlan får jag säga sådan mor sådan dotter. Du fick nysa ut din med hjälp av tvålblandning.
Mor din