14 augusti 2008

Läkarbesök

Först vill jag bara varna de lite känsliga läsarna......

Under några månader har jag haft problem med vad jag trodde var mina blödande hemorojder. Jag har haft blod på pappret när jag har torkat mig. För ca en vecka sedan ändrades detta dock och jag fyllde toastolen med blod. Efter en mindre behaglig upplevelse i tisdags tyckte jag det var dags att uppsöka läkaren.

Efter väldigt otrevlig undersökning fick jag besked att jag nu på tisdag ska utföra en rektoskopi då det visade sig att jag inte har några blödande hemorojder. Jag har inga hemorojder överhuvudtaget. Hm, det är något annat som blöder. Så ni får en utförlig beskrivning nästa vecka.

Jag jobbar i alla fall hemifrån nu då jag dessutom har en släng av magkatarr. Stres, förlite sömn, för mycket snus och kaffe.

...hepp

6 kommentarer:

Sara sa...

Nämen Lisa, det låter inte alls bra. Hoppas du får ett snabbt besked om vad det är. Ta hand om dig.

Anonym sa...

Men fy... att du orkat arbeta som du gjort då???? Du är smått galen gumman!!!! Hoppas du får veta vad det är så att du kan bli bra så snart som möjligt. Låter... ja, enormt, galet jobbigt det där!!!

Massor av kramar

Johanna W

Anonym sa...

Men lilla vännen då...inte får du jobba så mycket så det blir tok med hela dig. Du är viktigast & allt annat blir när det blir. Krya på dig & sköt om dig. Kram Katarina

Anonym sa...

Det låter inte bra, du måste ta hand om dig. Håller tummarna för att rektoskopin går bra och att det inte är något allvarligt.
Det är inte den roligaste undersökningen man kan utsättas för (jag gör rektoskopi/koloskopi en gång om året, inte skoj).
*kram*

Anonym sa...

Det var då för väl att du tagit dig till läkaren! Sådana symtom ska man absolut inte vänta med. Fast om du nu trodde det var hemorojder förstår jag att du dröjde med det.
Skönt att du tar det lite lugnare nu då. Ska tänka bra tankar till dig på tisdag!
Sköt nu om dig, och ta bara "varannan" snus och kaffekopp! ;-)
Bamsekram/Annest

Anonym sa...

Men Lisa, vad kämpigt! Ta och sjukskriv dig ett par dagar. Jobbet kan säkert vänta några dagar! Det viktigaste är att du mår bra. Hoppas ni får en lugn och skön helg! Kram Frida