05 augusti 2008

Komplett

Sådär då var vi fyra igen, ja eller de är tre och jag är på jobbet. Hm, skulle nog helst vara hemma men....ska i alla fall försöka gå tidigare idag. Martin och töserna rullade in i stora staden vid 05.15 och nu vid 05.55 försöker jag skrapa gruset ur ögonen och ta tag i vår databas...gäsp

Hade en smått rolig upplevelse på Apoteket igår. Jag har väl fått min ettusenfyrahundraåttionioende svampinfektion och styrde kosan mot räddning. I kassan händer följande:

L -"Jag skulle vilja ha canesten innehållande vaginaltablett och kräm"
A -"109 kr, tack"
Sen lutar sig Apotekttanten fram med sina rodnande kinder och viskar i en nästan ohörbar ton
A -"Är det du som ska ha detta?"
L (som svarar i normal samtalston) -"Ja"
A (viskar ännu lägre) -"Om du är öm kan du ta lite kräm på tabletten innan du för in den"
L (som kanppt hör vad tanten säger) -"Jaha, tack för tipset!"

Vad fasen, kantareller i underlivet är inte en pinsam sjukdom. Det finns även reklam på teve och inte sjutton viskar man där inte. Äh, jag är stolt över mina champinjoner!

Moa ringde precis. Hon var trött men glad över sitt fina rum. Mitt i samtalet frågade hon Martin om det var nu hon skulle skoja. Martin sa ja i bakgrunden och sen säger tösabiten.

-"nä, jag har inte sett rummet"

..hihi

Inga kommentarer: