09 augusti 2008

Jag behöver ett jobb

A = Arbetssökande
V = Min kollega och jag

V - Varför har du sökt denna tjänst?
A - Jag behöver ett jobb
V - Jaha, okej.....vad har du för tre bra egenskaper?
A - Jag är arbetssökande, har gått den här kursen och behöver ett jobb
V - Mmmmmmm
V - Jo, just du har inte lämnat några referenser från din senaste arbetsplats. Varför inte?
A - "Mummel"....inte bra....konflikt....bråk.....rättegång
V - (Har inte riktigt förstått/hört vad A har sagt men nystar inte vidare)....Okej?!?
V - Nå, varför ska vi just anställa dig?
A - Jag behöver ett jobb!

Tja, det där var väl den värsta intervjun hittills. Till saken hör att just inom detta yrken finns inga arbetslösa som behöver ett jobb. Tror ni A fick jobbet?

Annars har det varit en veckas j*vligheter med för mkt att göra på jobbet. Jag behöver tre veckors semester på en sandstrand i Thailand. Men nu är det helg och nu ska jag bara vila. Kanske ta en tripp till stora staden och äta på den årliga festen. Vid tolv idag ska jag i alla fall på husvisning. Skulle även igår men den informationen rymdes inte i mitt huvud så trist nog missade jag visningen. Jag behöver en personlig sekreterare!

....puss

Glömde ju att berätta att:
- Milla har tagit sina fem första steg (en dag före elvamånadersdagen)
- Bosse är inte längre en könsmogen hankatt utan en sopransjungande sådan
- Moa har fått en superstort skavsår och fick åka till doktorn

...puss igen

Inga kommentarer: