19 augusti 2008

Då var det tisdag

Ja, veckan gick fort och idag fick jag allt pallra mig till läkaren igen. Var faktiskt inte nervös överhuvudtaget, ville bara få det gjort. Efter många om och men hamnade jag på undersökningsbordet där jag skulle ligga som ett svankande V...hm. Lyckades med bokstavskombinationen och fick så ett rör i arslet. Då min läkare var en AT-läkare skulle hon övervakas av en riktig läkare. Det är såååå kul med publik och då speciellt när man ligger som ett halvnaket svankande V.

Jag fick order om att säga till när smärtan var olidlig eller om jag fick panik och röret fördes längre in. Jag har en ganska bra förmåga att slappna av när det verkligen gäller och min smärttröskel är ganska så hög. Allt gick finfint och de två läkarna studerade min kanal medan sköterskan sög rent. Efter ett tag nådde AT-läkaren en krök och det tog stopp. Efter lite rådgivning beslöt sig de båda att de skulle försöka passera kröken (notera att jag har ett stumt oböjbart plaströr i arslet). Efter ett försök sa jag lugnt:

- Nu räcker det!

Det gjorde jävulususkt ont!!! Ja ja, läkarna började dra ut röret och studera även på tillbakavägen. De hittade en liiiiiten hemorojd som ev. kunde vara boven och skulle jag börja blöda igen ska jag tillbaka. Så inget allvarligt bara finfint.

Det ska väl även noteras att jag inte har vågat mig på att prutta utan att sitta på toaletten.

Inga kommentarer: