24 maj 2008

Vettigt?!?

Lördagsmorgon, solen lyser och fåglarna kvittrar. Det ligger något harmoniskt över vårt hushåll, ett lugn, en känsla av ro och frid. Jag går runt och småleer, livet är ändå trots allt helt okej. Kanske är det geniet Kleerup som frammanar känslan eller så är det sommaren som står i hallen och väntar. Fast det spelar ingen roll vem eller vad det är huvudsaken jag ler.

Igår blev det sent. Jag satte mig på tåget till jobbet vid 6.29 och runt 7 slog jag på datorn. 10 timmar senare loggade jag ur och packade väskan. Martin och töserna var i huvudstaden och hälsade på trevliga människor så jag åt lite uppvärmd långa makaroner och köttsås samtidigt som jag försökte tillgodose Bosse frånvaron av kel. Jag var trött och sliten så jag la mig i soffan och somnade bums, panikvaknade av att Bosse desperat försökte klämma sig i mellan mitt öra och kudden (han är det knepigaste katt jag träffat!!!). Hittade ett mail med min lönespec och blev trevligt överraskad.....24000 efter skatt...gött mos! Helt ok med långa dagar....höhö

Idag ska Martin ut på klätteräventyr, han har laddat med en klätterfilm. Jag och töserna ska väl ut i trädgården och pula lite. Måste förbereda morgondagen som innehåller dagisavslutning, barnkalas, husvisning och veckohandling! Fullt ös medvetslös. Senare i kväll ska Martin på vuxenfest medan jag minsann ska stanna hemma och leka nanny,,,,,hihi.

Idag fyller även en nära vän år så jag ska minsann ringa England och gratta. Det landet ska minsann skratta sig lycklig som har fått en tillökning av MTspice.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi i Stockholm tackar för besöket. Trevligt att äntligen få träffa Milla! Moa glömde sin teckning, fråga henne om hon vill att vi ska skicka den med posten? Vi har även en röd innebandyboll - den återfår ni när vi ses i sommar. Återkommer om löpare nr 4 till Tjejmilen.