05 maj 2008

Allt och inget

Så där....första arbetsdagen var nu gjord. Det blev en sen sådan men skoj och effektiv. Hemma har allt gått bra, trodde inget annat heller, Milla har fått sin första tand. En ganska stor rackare är på väg upp ur den nedre delen av hennes käke. Hon gnuggar tandköttet frenetiskt så det måste klia som sjutton.

Bosse mår bättre, han verkar ha sluta kräkas. Vi tror att det är en humla som har ställt till det. Igår tuggade han förnöjt på en stor rackare och senare på kvällen kräktes han som bara sjutton. Hela natten har han kräkts och även i morse. Han är lite tagen men annars mår han finfint. Han är även försäkrad nu. Vi fick väl lite panik och trodde han helt plötsligt skulle kosta en massa pengar.

Moa är inne i en "äta dåligt" period. Hon ratade långa makaroner och köttsås idag och igår ville hon inte ha majskorvar. Hon har inte heller ätit på dagis, eller ja en banan slank ned. Hennes mage spökar exakt hela tiden och tösen har väldigt ofta diarré eller magknip. Vi har slaviskt tagit undan all mjölk men det hjälper inte. Vi börjar bli aningens rådvild här i hemmet. Hon sover dessutom hur lite som helst. Somnar vid 21.30 och vaknar vid 7 eller 8. Idag somnade hon efter tre sekunder framför teven då hon var totalt däckad. Vi får se vad som händer framöver.

Nu är jag anmäld till vårruset men jag har väl inga större förhoppningar om att jag ska kunna springa på en vidare bra tid. Jag är toktäpp i näsan och massor med snor rinner. Jag har nu varit förkyld i över en månad...jippi?!? All min styrka har försvunnit.....snyft.

Ja om jag då skulle ta mig till soffan för en "glotilljagsomnar" session

Inga kommentarer: