10 maj 2008

Helg

Det är lördag och solen lyser. Graderna på termometern närmar sig 20 sträcket och jag sitter här och funderar på hur vi ska dra nytta av denna härliga dag. Just nu bakar jag bröd så i köket börjar graderna stiga till 30 sträcket....varmt.

Igår var jag totalt däckad när jag satte mig på bussen hem till byn. Fy fasen vad jag är sliten! Jag längtar verkligen till sommarlovet då elever och personal går hem och lämnar mig ifred. Varje dag har jag minst 20 saker att göra varav 10 skulle vara gjorda förra veckan. Det är jävligt tur att jag är effektiv och gör saker fort samtidigt som jag nästan kan behålla lugnet. Jag fattar inte hur min kollega har hunnit med allt själv.

Det är i alla fall superskönt att åka tåg och buss mellan jobb och hemmet. Jag får motion och avslappning samt att vi sparar pengar. Vår skolsköterska har en våg och jag har redan tappat 2 kilo, inte illa!

Nä nu kan jag inte sitta här längre då jag har en Milla som vill åt Bosse och en Bosse som bara vill kelas.

Inga kommentarer: